Informatie en uitleg over de term: On-Page SEO.

De betekenis van On-Page SEO

On-page SEO zijn alle factoren die plaats vinden op je eigen website. Deze factoren heb je in eigen beheer. On-page SEO is het SEO proces waarin u de inhoud van uw eigen pagina’s optimaliseert, bijvoorbeeld door keywords te gebruiken in de URL, title en content.

On-page SEO is het SEO proces dat probeert ​​geavanceerde zoekmachines zoals Google beter te laten begrijpen wat je pagina overbrengt.

Hoewel het zoeken naar informatie op internet nog steeds een belangrijke factor is om mensen te helpen bij het vinden van producten of diensten, zijn mobiele gebruikers in toenemende mate beïnvloedend voor SEO. De factoren die SEO bepalen hoeven daarom geenszins te veranderen, maar de manier waarop ze worden toegepast moet wel veranderen. Dus hoe kunnen we onze website

Gebruik deze SEO-handleiding als een analyse, om na te gaan welke punten je kunt optimaliseren.

On-page SEO-factoren

De titel van de pagina of het artikel, de diepte van het onderzoek, de gebruikte trefwoorden, enzovoort, moeten allemaal worden gebruikt met de behoeften van uw specifieke doelgroep in gedachten. HTML-koppen, ankertekst en meer moeten zowel zoekmachines als uw publiek aanwijzingen geven over de relevantie van uw inhoud. Uw sitearchitectuur moet de crawlers van zoekmachines helpen bij het navigeren op uw site en gebruikers helpen te vinden waarnaar ze op zoek zijn.

Content

Inhoud moet je eerste prioriteit zijn als je aan SEO denkt. Kwaliteitsinhoud is hoe u uw publiek betrekt, informeert, ondersteunt en verblijdt. Het creëren van authentieke, waardevolle inhoud is ook van cruciaal belang voor de zichtbaarheid van zoekmachines.

Of het nu gaat om blogartikelen, productpagina’s, een over-pagina, getuigenissen, video’s of iets anders dat u voor uw publiek maakt, als u uw inhoud goed krijgt, hebt u een basis om al uw andere SEO-inspanningen te ondersteunen.

Kwaliteit

Gebruikers voorzien van inhoudelijke, nuttige en unieke inhoud is wat hen dwingt om op uw pagina’s te blijven, waardoor bekendheid en vertrouwen wordt opgebouwd. Wat hoge kwaliteit is, hangt af van de aard van de inhoud en varieert op basis van het type inhoud en de branche.

In de richtlijnen voor het beoordelen van de zoekkwaliteit van Google worden de kenmerken van inhoud van hoge kwaliteit uitgesplitst naar type:

  • Informatieve inhoud moet nauwkeurig, volledig, origineel en professioneel worden gepresenteerd.
  • Artistieke inhoud moet origineel en uniek zijn en een hoge mate van vaardigheid uitstralen.
  • Nieuwsinhoud moet diepgaand, goed geciteerd en nauwkeurig zijn en originele berichtgeving bevatten.

Merken die Your Money or Your Life (YMYL)-content maken, moeten bijzondere aandacht besteden aan deze normen, aangezien de algoritmen van Google meer gewicht kunnen geven aan autoritatieve, expertise en betrouwbaarheidssignalen (EAT).

Inhoud is de hoeksteen van uw SEO-inspanningen en geen plaats om te beknibbelen. Het creëren van – en investeren in – een duidelijke contentstrategie is van cruciaal belang voor uw SEO-succes, aangezien bijna alle andere factoren afhankelijk zijn van de kwaliteit van de content.

Onderzoek

Onderzoek naar de zoekwoorden (de zoektermen die uw doelgroep gebruikt) is misschien wel de belangrijkste SEO-factor na het maken van goede inhoud. Het zal u helpen inhoud te ontwikkelen die “antwoordt” op wat mensen zoeken. Zoekwoordonderzoek kan ook voordelen bieden die verder gaan dan het rangschikken van die zoekopdrachten.

Site-architectuur

Site-architectuur factoren zijn van invloed op de vindbaarheid en bruikbaarheid van uw site.

Een goede architectuur maakt inhoud gemakkelijker toegankelijk voor zoekmachines en gebruikers en om te navigeren. Houd bij het ontwikkelen of evalueren van uw site rekening met de volgende architectuurfactoren.

Crawl

Zoekmachines gebruiken webcrawlsoftware – die van Google heet Googlebot en die van Bing heet Bingbot – om de pagina’s van uw site te lezen en kopieën ervan samen te stellen in een doorzoekbare index.

Wanneer zoekers een zoekopdracht invoeren, scant de zoekmachine de index om de relevante pagina’s te filteren en te rangschikken. Als uw site niet kan worden gecrawld, wordt deze niet opgenomen in de index en is daarom niet zichtbaar in de zoekresultaten.

De meeste sites hebben geen ernstige crawlproblemen; u moet zich echter nog steeds bewust zijn van de factoren die dit proces kunnen vergemakkelijken of belemmeren.

Onjuiste interne links, lage laadsnelheden van pagina’s, URL-fouten, prompts voor gebruikerstoegang, het blokkeren van zoekmachines met de noindex-waarde en het tonen van webcrawlers die iets anders zijn dan wat u gebruikers laat zien, kunnen allemaal onbedoeld voorkomen dat uw site in de zoekresultaten verschijnt.

Robot.txt

Door gebruik te maken van robots.txt, zoekmachines te vertellen dat ze pagina’s met bepaalde URL-parameters niet moeten crawlen en te controleren of al uw links correct werken, kan dit de efficiëntie van het crawlen helpen verbeteren. Door schone, up-to-date HTML- en XML-sitemaps te houden, kan het voor zoekmachines ook gemakkelijker worden om uw site te crawlen.

Mobile first & Mobile friendly

Mobielvriendelijk betekent niet alleen dat uw site zichtbaar is op telefoons en tablets, het betekent dat uw site is gebouwd voor de mensen die deze apparaten bezitten – en dat ze toegang moeten hebben tot alles waar desktopgebruikers toegang toe hebben.

Uw website moet zich aanpassen aan het apparaat waarop deze wordt bekeken.

De meeste zoekopdrachten zijn afkomstig van mobiele apparaten en zoekmachines hebben de manier waarop ze indexeren aangepast om op deze trend in te spelen. In maart 2018 is Google begonnen met het in grote lijnen implementeren van mobile-first indexing, waarbij het de mobiele versie van het web als primaire zoekmachine-index gebruikt.

Veel CMS’en ondersteunen mobiele versies van websites, maar het hebben van een mobiele site is niet genoeg: zorg ervoor dat u veelvoorkomende fouten vermijdt, waaronder, maar niet beperkt tot, foutieve omleidingen, lage laadsnelheden, ongepaste lettergroottes, aanraakelementen die te dicht bij elkaar staan en interstitials die gebruikers verhinderen toegang te krijgen tot waarvoor ze zijn gekomen. Veel van deze overwegingen spelen een rol in uw gebruikerservaring, wat essentieel is voor mobielvriendelijkheid.

Sommige uitgevers bieden ook een mobiele app aan. Als dat uw merk omvat, maak dan gebruik van app-indexering en koppelingen zodat gebruikers op uw zoekresultaat kunnen klikken en de inhoud in-app kunnen bekijken. Versnelde mobiele pagina’s ( AMP ) van Google kunnen ook worden geïmplementeerd om uw inhoud snel aan mobiele gebruikers te leveren.

Duplicate content

Dubbele inhoud het voor zoekmachines moeilijker maken om erachter te komen welke pagina moet worden geretourneerd voor een zoekopdracht. Het kan er ook toe leiden dat mensen naar verschillende versies van dezelfde pagina linken.

Dat verwatert de waarde van die links – een maatstaf voor vertrouwen en autoriteit – en geeft een onnauwkeurig beeld van hoe waardevol en relevant een pagina eigenlijk kan zijn voor zoekers.

Het is misschien een geruststelling om te weten dat zoekmachines canonicals voor je proberen te vinden, maar wanneer het succes van je klant of je eigen merk afhangt van optimalisatie voor zoeken, kan het gebruik van canonical-tags, omleidingen en effectieve pagineringsstrategieën een preciezere mate van controle bieden evenals een meer vloeiende gebruikerservaring.

Site speed

Uw site moet snel worden geladen, of bezoekers deze nu op mobiel of desktop bekijken. En aangezien optimaliseren voor sitesnelheid een Google-rangschikkingsfactor is, hebben snellere sites een SEO-voordeel (waarbij alle andere factoren gelijk zijn).

Een paar maanden na Google’s brede uitrol van mobile-first indexing in 2018, lanceerde het de “Speed ​​Update” voor mobiel zoeken.

Net als veel andere SEO-factoren is snelheid verweven met de gebruikerservaring. Het onderhouden van een vlotte site kan helpen voorkomen dat bezoekers stuiteren en uw betrokkenheid en conversiepercentages verbeteren. Gebruik tools zoals PageSpeed ​​Insights van Google om gebieden van uw site te identificeren die u kunt verbeteren.

HTTPS

Google heeft websites gepusht om naar HTTPS-servers te migreren om zoekers een betere beveiliging te bieden. Het heeft het probleem op een aantal manieren geforceerd, waaronder ranglijsten.

In 2014 begon Google een kleine ranking-boost te geven aan het beveiligen van HTTPS/SSL-sites. In juli 2018 is de Chrome-browser begonnen met het markeren van pagina’s die geen HTTPS gebruiken als niet-beveiligd, waardoor HTTPS in feite een onderdeel wordt van de gebruikerservaring op uw site.

Sommige browsers, zoals Chrome (hierboven weergegeven), geven een waarschuwing weer wanneer gebruikers niet-HTTPS-sites bezoeken.

Google indexeert HTTPS meestal eerst boven HTTP. Dus, als je beide hebt en je hebt geen canonieke url zal de zoekmachine meestal voor HTTPS kiezen wanneer ze kunnen.

SSL

Wat is een SSL certificaat?

SSL staat voor Secure Sockets Layer, een protocol dat wordt gebruikt om digitale transmissie te versleutelen. Het maakt het makkelijker voor internetgebruikers om veilig naar websites te surfen met persoonlijke informatie als pincodes en creditcardnummers.

URL’s

Dit is geen belangrijke rankingfactor, maar het is een goede gewoonte om beschrijvende woorden te gebruiken in uw pagina-URL’s voor zoekmachines en gebruikers.

Uw URL’s worden weergegeven op pagina’s met zoekresultaten, dus met een gemakkelijk te begrijpen URL kunnen zoekers een beter idee krijgen van wat er aan de andere kant van de link staat.

Hier zijn enkele tips om u te helpen een URL-structuur te creëren die gemakkelijk te begrijpen is voor mensen en zoekmachines.

HTML-code

HTML-tags die u zou moeten gebruiken om aanwijzingen over uw inhoud naar zoekmachines te sturen, zodat die inhoud snel kan worden weergegeven.

Beschrijf je de aanvangstijden van films? Heeft u beoordelingen en recensies op uw e-commercepagina’s? Wat is de kop van het artikel dat je hebt gepubliceerd? In elk geval is er een manier om dit met HTML te communiceren.

Title

HTML-titels zijn en blijven altijd het belangrijkste HTML-signaal dat zoekmachines gebruiken om te begrijpen waar een pagina over gaat. Uw titels geven zowel aan gebruikers als aan zoekmachines weer waar uw pagina’s over gaan, dus het is belangrijk dat ze uniek en beschrijvend zijn.

Titels worden gespecificeerd via de HTML-titeltag. Dit is meestal wat wordt weergegeven als de klikbare link in een zoekresultaat. Uw titels moeten beknopt zijn, de inhoud van uw pagina nauwkeurig weerspiegelen en de zoekwoorden bevatten waarop u wilt rangschikken – zonder trefwoordvulling (een toxine).

Er kunnen momenten zijn waarop zoekmachines ervoor kiezen om zoekers een andere titel te geven als ze deze passender en beschrijvend achten. Om de kans te vergroten dat de titel die je hebt gemaakt, wordt weergegeven aan zoekers, moet je nadenken over de termen waarop je wilt dat je pagina wordt gevonden en die termen vervolgens gebruiken in een nauwkeurige, unieke titel.

Meta Description

De meta description tag is een HTML-element dat kan worden gebruikt om aan te geven hoe u wilt dat uw pagina’s worden beschreven in de zoekresultaten. Beschrijvingen die onder de koppen in de zoekresultaten moeten worden weergegeven.

Hoewel het technisch gezien geen rankingfactor is, is het wel een ‘succesfactor’. Door een goed gemaakte beschrijving toe te voegen, kunnen gebruikers worden verleid om op uw resultaat te klikken boven de andere op de pagina.

Metabeschrijvingen die de zoekwoorden bevatten waarnaar wordt gezocht, kunnen vetgedrukt worden weergegeven.

Net als bij titels, kiezen de zoekmachines mogelijk niet altijd de beschrijving die u opgeeft.

Site structuur

Gestructureerde gegevens zijn een code-indeling waarmee u de zoekmachines kunt vertellen waar uw inhoud over gaat in hun ene ’taal’. Specifieke schema-opmaak (code) kan het voor zoekmachines gemakkelijk maken om de inhoud en structuur van de pagina te verwerken en te begrijpen. Bowman zegt dat SEO’s moeten leren hoe ze schema’s op de juiste manier op hun sites kunnen implementeren, waar nodig.

Het resultaat van gestructureerde gegevens vertaalt zich vaak in wat Google een ‘rich snippet’ noemt, een zoeklijst met extra toeters en bellen die het aantrekkelijker en nuttiger maken voor gebruikers.

Hoewel het gebruik van gestructureerde data geen directe rankingfactor is, kan het wel voordelen opleveren op de pagina met zoekresultaten. In vergelijking met standaardzoekresultaten bieden uitgebreide resultaten aanvullende informatie of functionaliteit die aantrekkelijker of nuttiger kan zijn voor gebruikers. Rijke resultaten verschijnen vaak prominent op de resultatenpagina, wat de naamsbekendheid kan vergroten en verkeer naar uw inhoud kan leiden.

Er bestaat bezorgdheid dat rijke resultaten de prikkel voor gebruikers om door te klikken naar uw pagina wegnemen, wat de marketingmogelijkheden beperkt. Als alle andere factoren gelijk zijn, is de kans groter dat een uitgebreid resultaat klikken krijgt dan een standaardresultaat.

Headings

Koppen zijn een hiërarchische manier om belangrijke delen van uw inhoud te ordenen en te identificeren. Een pagina heeft meestal een kop. Achter de schermen, in de HTML-code, is de kop verpakt in een H1-tag. Deze pagina heeft een kop en verschillende subkoppen om de kopie in secties op te delen. Die subkoppen gebruiken H2-tags, het volgende “niveau” lager dan H1-tags.

Het verpakken van uw koppen in header-tags is wat de speciale opmaak genereert. De naam van deze sectie, bijvoorbeeld inde juiste volgorde als volgt verpakt in een H1, H2, H3. etc.

Het hebben van duidelijke, semantische koppen nuttig is voor zoekmachines om pagina’s te begrijpen en uw inhoud toegankelijker maakt voor gebruikers.

Het is een goede gewoonte om trefwoorden uw H1’s en H2’s te gebruiken om zoekmachines een beter idee te geven van waar uw pagina over gaat. Spam uw koppen niet met trefwoorden. Gebruik ze om ervoor te zorgen dat gebruikers en zoekmachines gemakkelijk door uw inhoud kunnen navigeren.

Inhoudsverschuiving

Omdat Google de AMP-vereiste heeft verwijderd, hebben we dat element verwijderd en twee nieuwe toegevoegd: Image ALT (ALT) en Content Shift (CLS). Content Shift (CLS) richt zich op de elementen van visuele stabiliteit. Cumulatieve

lay-outverschuiving, die deel uitmaakt van de Core Web Vitals en de algemene update van de pagina-ervaring, verwijst naar onverwachte veranderingen in de lay-out van een pagina terwijl deze wordt geladen – het is minimaal vervelend voor gebruikers en kan echte schade aanrichten, afhankelijk van de ernst van de verschuiving en inhoud van de pagina.

Heb je wel eens een artikel online gelezen en verandert er plotseling iets op de pagina? Zonder waarschuwing beweegt de tekst en ben je je plaats kwijt. Of nog erger: je staat op het punt om op een link of een knop te tikken, maar op het moment dat je vinger landt en plotseling beweegt de link en klik je op iets anders! Meestal zijn dit soort ervaringen gewoon vervelend, maar in sommige gevallen kunnen ze echte schade aanrichten. Voor de beste gebruikerservaring raadt Google een CLS-score van 0,1 of minder aan.

ALT

Bekend onder vele namen (ALT-tags, afbeelding ALT, ALT-beschrijvingen, enz.), Afbeelding ALT-tekst is HTML die beschrijft wat een afbeelding is en waarvoor deze op de pagina staat. Hoewel veel SEO’s ALT-tekst gebruiken om te helpen bij het zoeken naar afbeeldingen, is het belangrijkste doel van deze afbeeldingsbeschrijvingen toegankelijkheid.

ALT-tekst is de geschreven kopie die in plaats van een afbeelding op een webpagina verschijnt als de afbeelding niet op het scherm van een gebruiker kan worden geladen. Deze tekst helpt schermleestools om afbeeldingen te beschrijven aan slechtziende lezers en stelt zoekmachines in staat om uw website beter te crawlen en te rangschikken.

Hoewel het kan helpen bij uw SEO, is de sleutel voor beeld-ALT’s dat het een positieve gebruikerservaring biedt voor gebruikers van alle vaardigheidsniveaus. Het is geen vereiste om te worden geïndexeerd en gerangschikt, maar het zou een onderdeel moeten zijn van de takenlijst van een SEO-audit.

Structured data

Een andere nieuwe toevoeging aan de HTML-sectie dit jaar is Schema (Sc). Schema is een semantische woordenschat van tags (of microdata) die u aan uw HTML kunt toevoegen om de manier te verbeteren waarop zoekmachines uw pagina lezen en weergeven in SERP’s. Het is ook niet alleen voor Google. Veel zoekmachines gebruiken Schema-gegevens om inhoud op internet te interpreteren: Bing, Yandex en meer.

Er is veel discussie over de vraag of gestructureerde gegevens zoals Schema rankings verbeteren, maar de meeste SEO’s zijn het erover eens dat het op zijn minst helpt bij uitgebreidere rich snippets. Omdat veel SEO’s tegenwoordig Schema implementeren en ermee experimenteren, is het voor de meeste bedrijfstakken een vaste waarde geworden.