Informatie en uitleg over de term: off-page SEO

De betekenis van Off-Page SEO

Off-page SEO zijn alle zaken die buiten jouw site ondernomen worden om jouw site beter vindbaar te maken in Google. Off-page SEO richt zich op het vergroten van de autoriteit van uw domein door het verkrijgen van links van andere websites. Off page SEO moet je niet zien als een manier om je concurrentie te slim af te zijn, maar als een functie die jouw positie in Google versterkt en de autoriteit van je domein toont.

Hoewel lastiger dan on page seo, zijn ook deze factoren tot zekere hoogte te beïnvloeden. Off page seo betreft voornamelijk links die naar je website verwijzen, en op die manier de reputatie van je website verhogen. Deze links kan je organische SEO optimaliseren door ze te verzamelen.

SEO-vriendelijke links van goede merken die bekend zijn binnen de industrie hebben een grotere kans om op de website getoond te worden (in de zoekresultaten), omdat Googles algoritmes dergelijke sites hoger waarderen.

Off-page SEO-factoren

De zoekmachines evalueren niet alleen wat er op de pagina staat en zichtbaar is voor gebruikers. Positiefactoren buiten de pagina vallen meestal buiten de directe invloed van de maker of uitgever. Zoekmachines evalueren de reputatie, de kwaliteit van de backlinks van een site, de geografische locatie van de gebruiker en vele andere factoren om de meest relevante resultaten te leveren.

Hoewel deze factoren niet zo eenvoudig per pagina te controleren zijn, moet er rekening mee worden gehouden bij het optimaliseren van uw site voor zoeken.

Een goede SEO Specialist kijkt naar een combinatie van on-page SEO en off-page SEO om een website zo goed mogelijk te optimaliseren.