Informatie over de term: Black hat SEO.

De betekenis van Black hat SEO

Black hat SEO is het opzettelijk manipuleren van indexen van zoekmachines. Het omvat een aantal methoden, zoals het bouwen van links en het herhalen van niet-gerelateerde zinnen, om de relevantie of bekendheid van geïndexeerde bronnen te manipuleren.

Iedereen die zich op het gebied van zoekmachineoptimalisatie begeeft, zal waarschijnlijk een aantal twijfelachtige (ook wel ‘black hat’) tactieken tegenkomen.

Wij raden het af om Black hat SEO werkwijzen te gebruiken. Sommige onderdelen er van zijn zelf illegaal volgens het wetboek en daarnaast kan het er voor zorgen dat je door zoekmachines zoals Google ‘beboet’ word in de vorm van een verwijdering van je website uit de zoekresulaten. Je word dan zoals we dat ook wel noemen ‘gesandboxed’. Google heeft een streng beleid tegen black hat technieken.

Dit zijn snelkoppelingen of trucs die mogelijk voldoende waren om een ​​hoge ranking te garanderen in de tijd dat de methoden van de motoren veel minder geavanceerd waren. (Ze kunnen nu zelfs werken, in ieder geval totdat je wordt gepakt.) We raden je aan ver weg te blijven van deze tactieken, omdat het gebruik ervan kan leiden tot een straf of een verbod.

Wees gerust, het is moeilijk om per ongeluk een zoekmachine te spammen, en de zoekmachines kijken naar verschillende signalen voordat ze beslissen of iemand een zware straf verdient. Dat gezegd hebbende, laten we het hebben over dingen die we niet moeten doen.

Cloaking

Als u crawlers van zoekmachines iets anders laat zien dan u aan gebruikers presenteert, wordt dit ‘ cloaking ‘ genoemd en kan mogelijk worden gebruikt om gebruikers te misleiden om irrelevante of schadelijke pagina’s te bezoeken.

In tegenstelling tot sommige andere toxines, is cloaking niet iets dat per ongeluk kan gebeuren – het is een opzettelijke poging om zoekresultaten te manipuleren, en als je erop wordt betrapt, kun je een zeer zware straf verwachten.

Hoe zit het met JavaScript-problemen? “Cloaking is specifiek in strijd met de richtlijnen van Google , maar die richtlijnen zijn op dit moment troebel vanwege JavaScript. Een oplossing voor server-side rendering (SSR) biedt het alleen dynamisch in combinatie met spider-spotting. Wanneer u een verzoek van Googlebot afhandelt, kunt u ervoor kiezen om SSR uit te voeren, terwijl alle andere verzoeken normaal worden afgehandeld, waarbij scripts worden geleverd voor weergave in de browser. Dat is technisch gezien cloaking, maar Google kijkt de andere kant op omdat ze zich bewust zijn van de bedoeling.

Zolang je intentie niet verdacht is, kun je dit doen en verwachten dat je niet verbannen wordt. Pas als je wat inhoud voor spiders reserveert die je niet aan gebruikers laat zien, beginnen dingen de grens te overschrijden.

Stuffing

Je zou kunnen aannemen dat hoe vaker een zoekwoord op een pagina voorkomt, hoe relevanter zoekmachines de pagina zullen beschouwen als relevant voor de zoekopdracht. Nee. Het vaker invoegen van zoekwoorden dan normaal of nuttig is voor gebruikers, wordt ‘keyword stuffing’ genoemd. Het is een van de oudste spamtactieken die er zijn en je kunt er nog steeds voor worden bestraft.

Herhaal trefwoorden niet keer op keer in uw koppen, kopteksten, voetteksten – waar dan ook – om uw positie te verbeteren. Er is geen magische formule voor de frequentie van zoekwoorden en de dichtheid van zoekwoorden is een mythe .

Richt je in plaats daarvan op het aanpakken van de intentie van de gebruiker. Of dat ertoe leidt dat een zoekwoord slechts een paar keer of meer dan een dozijn keer voorkomt, is veel minder belangrijk dan de kwaliteit van uw inhoud en de waarde die het biedt aan uw publiek.

Piracy

Het afzetten van het intellectuele eigendom van iemand anders – een artikel, nummer, afbeelding, foto, video, enz. – en het laten doorgaan voor uw eigen eigendom is illegaal. Dat is echter niet de enige reden waarom het slecht is voor SEO: gebruikers willen over het algemeen de originele bron van de inhoud en zoekmachines willen deze voor hen leveren.

De “Pirate”-update van Google uit 2012 was gericht op sites die inbreuk maakten op het auteursrecht. Sites zijn onderhevig aan verwijderingsverzoeken van de Digital Millennium Copyright Act (DCMA). Plagiaat of hosting van geplagieerde of illegale inhoud kan ertoe leiden dat u uit de zoekresultaten wordt verwijderd. Controleer uw Google Search Console-meldingen als u vermoedt dat er een DMCA-verwijderingsverzoek tegen u is ingediend.

Oplichting

Het zoeken naar backlinks is een essentieel aspect van SEO, maar de regels veranderen als er geld in het spel is. Betalen voor links die link equity doorgeven, schendt zowel de richtlijnen van Google als Bing , en dit kan ernstige gevolgen hebben voor uw organische zichtbaarheid.

“Je zou kunnen worden bestraft of verbannen door Google, en geen van beide is een goede situatie”, zegt Julie Joyce, operationeel directeur bij Link Fish Media. “Afhankelijk van hoe erg het probleem is, kan het een paar maanden tot een paar jaar duren voordat je weer bent waar je was.”

Voor alle duidelijkheid: u kunt betalen om een ​​backlink op de website van een andere entiteit te plaatsen (zoals het geval zou zijn met advertenties), maar die links kunnen geen link equity doorgeven. Betaalde links moeten worden aangegeven met een rel=“nofollow” of rel=“sponsored” linkkenmerk.

Programma’s zijn niet alleen beperkt tot het kopen van links: grootschalige gastpostservices met trefwoord-beladen ankers, linkuitwisselingen, blog-spam en andere ongeoorloofde praktijken kunnen ook leiden tot boetes van zoekmachines. Er zijn talloze voorbeelden van merken die betrapt worden op pogingen om zoekalgoritmen te manipuleren met behulp van deze methoden, zelfs met Google zelf . Als u ervoor kiest om de regels van Google te negeren, wees dan voorbereid op weinig genade als u wordt betrapt. En geloof niet dat programma’s die u vertellen dat hun betaalde links niet detecteerbaar zijn.

Het is veel beter om je rankings geleidelijk te zien stijgen in de loop van de tijd dan om snelkoppelingen te nemen en je een weg terug te moeten banen na een penalty.

Hiding

Site-eigenaren die trefwoorden in hun pagina’s proppen, kunnen ook proberen die pogingen te verdoezelen door de tekst te verbergen. Of het nu is door de letterkleur af te stemmen op de achtergrond, tekst buiten het scherm te plaatsen, de lettergrootte tot nul te verkleinen of een andere manier van verbergen, het verbergen van tekst is een schending van de Google-richtlijnen voor webmasters en kan resulteren in een boete.

Links kunnen ook zo worden gestyled dat ze onzichtbaar zijn voor gebruikers, wat sommige site-eigenaren zouden kunnen doen om betaalde links visueel te verdoezelen terwijl ze proberen om link equity door te geven. Welke reden u ook heeft, het verbergen van elementen is niet iets waar gebruikers van profiteren en het is onwaarschijnlijk dat dit uw SEO verbetert.

Er is echter het geval van uitbreidbare inhoud die zich openbaart wanneer de gebruiker ermee communiceert; door bijvoorbeeld met de muis over een link in een Wikipedia-artikel te gaan, kan meer informatie worden onthuld.

Intrusive

Of het obstakel nu een interstitial, een stortvloed aan advertenties of een ander opdringerig element is, bezoekers door hoepels laten springen om te vinden wat ze zoeken, kan zowel uw gebruikerservaring als uw organische zichtbaarheid schaden.

Dit soort slechte praktijken wordt vaak gebruikt bij pogingen om inkomsten te extraheren of sitestatistieken te manipuleren. Het algoritme voor paginalay-out van Google , ook wel bekend als de Top Heavy Update , is gemaakt om aan te pakken.

Voor beter of slechter, interstitials zijn nu een gemeenschappelijk onderdeel van de mobiele gebruikerservaring. In 2017 introduceerde Google de mobiele intrusieve interstitial penalty om site-eigenaren te ontmoedigen dergelijke elementen te misbruiken.