SEO Zoekwoorden voor Makelaars

Op deze pagina vind je een SEO zoekwoorden onderzoek speciaal gemaakt voor makelaars in Nederland. Elke maand deel ik een GRATIS zoekwoordenonderzoek dat jij kunt gebruiken om hoger te scoren in Google. Dit zoekwoorden onderzoek kan gebruikt worden door makelaars om inspiratie op te doen voor hun content strategie.

Om de juiste keywords te vinden maak ik gebruik van Semrush, een krachtige en betaalde SEO-tool.

Link naar zoekwoordenonderzoek

Heb jij mijn zoekwoordenonderzoek gedownload maar heb je vragen over hoe je dit nou kan toepassen voor jouw bedrijf? Dan denk ik graag met je mee! Neem contact met mij op via het contactforumulier, dan kom ik binnen 24 uur bij je terug!

SEO Tip voor makelaars

Ik snap maar al te goed dat jij als makelaar online gevonden wil worden door de juiste doelgroep. SEO is hiervoor ontzettend belangrijk en is een cruciaal onderdeel van jouw succes. Echter, SEO kan lang duren voordat het resultaat oplevert. Daarom moet SEO nooit het eerste of enige marketingkanaal zijn van jouw business. Voor makelaars is het ontzettend belangrijk dat jij goed gevonden word in jouw werkgebied. Een absolute must is een GMB profiel met sterke reviews. 

Inhoud document:

  • 5200+ keywords/zoekwoorden relevant voor makelaars
  • Categorie: Makelaars
  • Zoekvolume, zoekwoord moeilijkheid, Cost per Click
  • Downloadbaar XLSX bestand en Google Sheet toegang

Makelaar Keyword Topics:

  • Akte van levering
  • Eindinspectie woning
  • Geluidsoverlast buren
  • WOZ waarde
  • Ouderdomsclausule
  • Verhuistips
  • Woning verkoopklaar maken
  • Belasting overwaarde huis
  • Jaren 30 woning
  • Jaren 70 woning
  • Schenkingsakte
  • Energielabel woning

Voorbeeld:

seo zoekwoorden makelaar

XLSX Bestand

Uitleg

Zoekvolume: Zoekvolume betekent hoe vaak er per maand op een bepaald zoekwoord gezocht wordt in Nederland. Met zoekwoorden die seizoensgebonden zijn (meikevers, wintersport etc etc) moet je dit getal met een korreltje zout nemen. Een goede aanname is dat het jaarlijkse zoekvolume door 12 maanden gedeeld wordt om het maandelijkse zoekvolume te berekenen. 

Keyword difficulty: De keyword difficulty betekend hoe moeilijk het is om voor dat zoekwoord een top 3 positie te bemachtigen. De keyword difficulty is een getal tussen de 0 en 100. Hoe dichter bij de 100 hoe moeilijker het is om voor dat zoekwoord een top positie te behalen. 

De difficulty is voor iedereen net anders. Heb je een sterke website die puur gefocust is op tuinonderhoud dan is het makkelijker voor jou om te scoren op zoekwoorden die over tuinonderhoud gaan.

Heb jij bijvoorbeeld een blog waar je over veel verschillende onderwerpen schrijft? Dan is het lastiger om op een zoekwoord te ranken dat over een specifiek onderwerp gaat. Google kent meer waarde toe aan websites die specialist zijn in een bepaalde niche. Hierdoor kunnen zij de hoogste kwaliteit content bovenaan plaatsen geschreven door specialisten. 

Cost per Click: De cost per click kolom geeft aan hoe duur het is om op dit zoekwoord te adverteren (Google Ads). Bij Google Ads betaal je per klik die gegenereert wordt. in veel gevallen zie je geen getal of een 0 in de CPC kolom. Dit betekend dat het niet mogelijk was om een waarde toe te bepalen hoe duur een klik voor dat specifieke zoekwoord is momenteel. Wil je dit toch weten? Dan kan je altijd een kijkje nemen in de Google Keywordplanner. 

Scroll naar boven