Informatie en uitleg over de term: SEA.
Wat is SEA?
De betekenis en definitie van SEA:
SEA betekend Search Engine Advertising. Hiermee word het bereik van een merk maximaal vergroten door een website betaald onder de aandacht te brengen voor een groot publiek d.m.v. betaalde online advertenties.
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
SEO staat voor het behalen van organische resultaten. Door een hogere vindbaarheid te crieeren door bijvoorbeeld kwalitatief relevante content aan te bieden aan bezoekers op een website. SEA (Search Engine Advertising) word ingezet doormiddel van advertenties; een online resultaten waarvoor betaald moet worden om zichtbaar te zijn. Deze advertenties worden vaak ingezet op zoekmachines en social media platformen.
Remarketing strategie
Met online remarketing kun je je campagne herhalen, een methode waarmee je eerdere bezoekers van je site opnieuw benaderd met gerichte beeld-, tekst- of videoadvertenties.
Retargeting genoemd, is een zeer interessant online marketinginstrument.
Deze methode is effectief voor producten of diensten en vrijwel voor elk bedrijf dat adverteert is dit interessant, want het aantal conversies wordt aanzienlijk vergroot tegen aanzienlijk lagere kosten.
Online Branding
Internetbranding is een techniek om een merk op de markt te positioneren.
Branding in het digitale tijdperk wordt steeds belangrijker met de vooruitgang van online media waaronder zoekmachines, sociale media, online persberichten, online marktplaatsen, om sterke relaties met consumenten en merkbekendheid op te bouwen.
Het koopgedrag van consumenten wordt beïnvloed door merkbekendheid, zodat een goede online branding nauwere klantrelaties met merken kan opbouwen en de loyaliteit en relatie van klanten kan versterken.
Dit betekent dat uw merkpersoonlijkheid, merkbelofte, kernwaarden, competenties, visie, missie en differentiatie duidelijk moeten zijn.
SEA branding is een uitstekend middel voor de positionering van uw merk.
SEA Marketing
Adverteren tussen en naast de organische zoekresultaten.
SEA is het betaald adverteren en wordt ook wel zoekmachine adverteren genoemd.
Op basis van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek kiezen we samen met u de meest relevante zoekwoorden voor uw bedrijf. Zoekwoorden worden gestructureerd in advertentiegroepen.
Advertenties worden weergegeven op basis van de zoektermen die mensen gebruiken.
De posities van advertenties worden bepaald aan de hand van de ingestelde en maximale CPC (Cost Per Click) en de kwaliteitsscore. Drie factoren bepalen de kwaliteitsscore van de advertenties:
- De verwachte klikfrequentie
- De kwaliteit van de bestemmingspagina (op basis van o.a. bounceratio)
- De relevantie van de advertentie
De kwaliteitsscore is belangrijk factor voor de uiteindelijke positie van de advertenties.
We schrijven aantrekkelijke advertentieteksten die uw doelgroep echt aanspreken. We houden u maandelijks op de hoogte van de behaalde resultaten en analyseren de prestaties van zoekwoorden en advertenties en optimaliseren de campagne.
Wij werken met targetingmethoden zoals:
- Plaatsingstargeting: handmatig of automatisch websites targeten.
- Content targeting: op basis van zoekwoorden relevante sites targeten.
- Onderwerptargeting: kies uit relevante onderwerpen.
- Keywords selectie: advertenties tonen op sites die betrekking hebben op het onderwerp van de keywords.
- Interessetargeting: richt je op de interesse van internetgebruikers.
- Remarketing: alleen de bestaande website visitors opnieuw bereiken.
- Gecombineerd targeten: combineer meerdere targetingmethoden.
En d.m.v. tekst-, beeld-, video- en rich media-advertenties. Hiervoor bestaan verschillende afrekenmodellen waarmee advertentieruimte kan worden ingekocht:
- CPC (Cost Per Click): kosten per klik.
- CPM (Cost Per Mille): kosten per 1000 vertoningen.
- CPA (Cost Per Acquisition): kosten per acquisitie.
Het is van groot belang gericht jouw doelgroep te bereiken.
SEA elementen
- Volume: unieke bezoekers, totaal bezoeken, paginaweergaven enzovoort.
- Kwaliteit: bouncepercentage, duur van bezoek, pagina’s per bezoek.
- Waarde: wat is de financiële waarde van een bezoek.
- Toename in verkeer.
- Het aantal pagina’s op de site dat een bezoeker bekijkt.
- Toename van non-branded zoekverkeer.
- Verbetering in de conversieratio.
- Organische vertoningen (Search Console).
- Verberting in de klikfrequentie.
- Fluctuaties in de kosten per klik.
- Verbetering in de verhouding tussen de marketingkosten en de opbrengsten.