Hoe je conversie optimalisatie en SEO kunt integreren
Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is het verbeteren van de ranking van een website in Google. Hoe hoger de ranking, hoe groter de kans dat mensen de website vinden. Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) is het verhogen van het percentage bezoekers van een website die de gewenste actie ondernemen, zoals een aankoop doen of zich aanmelden voor een nieuwsbrief.
Zowel SEO als CRO zijn belangrijk voor elke website die bezoekers wil aantrekken en hen in klanten wil omzetten.
Hoewel SEO en CRO beide belangrijk zijn, zijn het toch verschillende aspecten van een website
SEO is gericht op het verbeteren van de zichtbaarheid van een website, terwijl CRO gericht is op het verbeteren van de snelheid waarmee bezoekers de gewenste actie ondernemen.
Om een website succesvol te laten zijn, is het belangrijk dat je je zowel op SEO als op conversiepercentage optimalisatie focust. Door deze twee gebieden te integreren kunnen bedrijven een goede online aanwezigheid creëren die organisch verkeer aantrekt en bezoekers tot actie aanzet.
Een manier om SEO en conversie-optimalisatie te integreren is door content te creëren die zowel rijk is aan keywords als informatief is. Door keywords in je website op te nemen, kun je je zoekmachine ranking verbeteren en verkeer naar je site leiden.

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen…
- Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
- Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
- Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.
Maar alleen SEO keywords opnemen is niet genoeg
De content moet ook boeiend en relevant voor je doelgroep zijn. Als bezoekers op je site landen en vinden dat de informatie die ze te zien krijgen niet nuttig is, is het onwaarschijnlijk dat ze klant worden. Daarom is het essentieel om een evenwicht te vinden tussen SEO en conversie optimalisatie bij het creëren van content voor je website.
Een andere manier om deze twee gebieden te integreren is door effectief gebruik van call-to-actions. Call-to-actions moeten overal op je website voorkomen om bezoekers aan te moedigen de volgende stap te zetten. De call-to-actions moeten echter wel relevant zijn voor de pagina inhoud en mogen niet te opdringerig zijn. Denk naast het integreren van aantrekkelijke call to actions ook aan het wegnemen van de bezwaren om een bepaalde actie juist niet te ondernemen. Dit is belangrijk om zodoende de drempel voor de gebruiker te verlagen om over te gaan tot actie.
De risico’s van het niet integreren van SEO en conversie optimalisatie
Nu het creëren van een online aanwezigheid en online marketing steeds complexer wordt, is het belangrijk dat je het belang inziet van het integreren van verschillende marketingstrategieën. Eén zo’n voorbeeld is de integratie van SEO en conversiepercentage optimalisatie. Hoewel het twee verschillende strategieën zijn, zijn ze beide essentieel voor het sturen van verkeer en het omzetten van leads in klanten.
Het niet integreren van deze twee strategieën kan tot een aantal problemen leiden, waaronder verspilde tijd en middelen. Als SEO en CRO niet geïntegreerd zijn, kan dat leiden tot dubbel werk en tijdverspilling als teams aan afzonderlijke taken werken. Ook zijn niet effectieve campagnes vaak het gevolg. Een campagne kan bijvoorbeeld veel verkeer genereren maar er vervolgens niet in slagen om de extra leads ook daadwerkelijk om te zetten in nieuwe klanten. Een CRO specialist kan bijvoorbeeld gebruik maken van hotjar om in te zien welke content goed presteert. Hotjar is namelijk een set van tools die een CRO specialist helpen om aan de hand van data waardevolle inzichten te krijgen. Deze tools zijn onder andere heatmaps, funnel tracking, user polls, surveys en nog veel meer. Aan de hand van de data geeft Hotjar inzichten in het gedrag van de websitebezoeker. Vaak zijn CRO en SEO aparte disciplines, zeker binnen grotere organisaties, het is goed om deze specialisten samen te laten komen, en te kijken of de doelstellingen met elkaar verweven kunnen worden.
SEO is uiteindelijk gefocust op het realiseren van meer relevante organische traffic terwijl de focus van CRO ligt op het verhogen van het conversiepercentage. De kruisbestuiving van deze twee disciplines zorgt uiteindelijk voor meer business.
SEO en CRO niet integreren kan ook betekenen dat belangrijke kansen worden gemist
Tenslotte kan het niet integreren van SEO en CRO ook leiden tot een verminderde ROI (return on investment). Dit komt omdat campagnes die niet geoptimaliseerd zijn voor conversie uiteindelijk minder inkomsten zullen opleveren. In de concurrerende markt van vandaag moeten bedrijven elke marketing euro optimaal benutten. SEO en CRO integreren is één manier om dat te doen. Door de tijd te nemen om deze twee essentiële strategieën te integreren, kunnen bedrijven hun kansen vergroten om verkeer te sturen en omzettingen te genereren.
Door samen te werken met een team van ervaren SEO experts kun je ervoor zorgen dat je website het meeste haalt uit zowel zoekmachine optimalisatie als conversie optimalisatie technieken. Neem vandaag nog contact op voor meer informatie.
The post Hoe je conversie optimalisatie en SEO kunt integreren appeared first on Ranking Masters.